Van nul naar vol, binnen 3 weken

Voor Bullit vertaalden we cultuur en energie naar social-first shorts met resultaat.

Bullit
Social
Shorts
De opdracht

Bullit groeit hard. Zo hard, dat er ruimte is voor nieuwe collega’s. Van data scientists tot software developers en engineers. Maar hoe vul je deze moeilijk vindbare profielen in? Én het liefst zo snel mogelijk?

Onze aanpak

Focus op de mens en cultuur

Voor Bullit kozen we bewust voor drie soorten content: Branded shorts, Ballits-duo’s en verhalen met Martijn. Samen met Media Doctors ontwikkelden we een campagne-aanpak waarin de mensen van Bullit centraal staan. Niet per se de techniek waarmee ze werken.

Bullit zoekt geen standaard developers, maar collega’s die passen in een sociaal, hecht en energiek team. Daarom laten we juist veel mensen in beeld komen. Dat creëert herkenning, geeft het échte Bullit-gevoel door en laat zien hoe het is om onderdeel van het team te zijn. Precies dát moest de sollicitant raken: het gevoel dat je impact maakt in een klein team, in plaats van een klein radartje te zijn in een groot bedrijf.

De drie pijlers waren trots, humor en persoonlijk.
• Met de branded shorts lieten we zien wat Bullit in huis heeft. En dat dit meer is dan je denkt.
• Met de luchtige Ballits-duo’s brachten we het teamgevoel tot leven: hoe collega’s met elkaar omgaan, waar ze trots op zijn en wie er nog bij het team past.
• Martijn gaf het laatste duwtje. Hij vertelde waar Bullit vandaan komt, wat zijn visie is en nodigde talent uit om onderdeel te worden van de club.

En dat werkte.. Zelfs zo goed dat na 3 weken de campagne alweer uit kon. De functies waren al vervuld!

Resultaten

De impact die we hadden

See them grow
Vervuld binnen 3 weken

Recruitment

Voor moeilijk invulbare posities

+95% groei

In zoekvolume op Bullit

Een mooie basis om door te gaan

Ook Hyped worden?

Behind the scenes

En zo ging dat er aan toe op de set

01
/
02

Nieuwsgierig naar meer werk dat scoort?

Ontdek hoe we voor andere merken de hype bouwden en het verschil maakten.

These brands got hyped.